.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پي شكايت يك دهياري صورت گرفت:
بدهكاري و بلا تكليفي يكي از دانشگاه هاي مازندران!
‫شمال نيوز: طی خبرهایی که از دانشجویان این دانشگاه ، مشخص شده است که دهیاری این منطقه اقدام به نصب اطلاعیه ای در فضای دانشگاه کرده است که غیر قانونی بودن ساخت و سازهایی که در این دانشگاه انجام شده است را نشان می‌دهد.
بدهكاري و بلا تكليفي يكي از دانشگاه هاي مازندران!

اخیرا دانشجویان دانشگاه نیما محمود آباد با مراجعه به دانشگاه با خبر عجیبی روبرو شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، طی خبرهایی که از دانشجویان این دانشگاه بدست آورده، مشخص شده است که دهیاری این منطقه از شهرستان محمود آباد اقدام به نصب اطلاعیه ای در فضای دانشگاه کرده است که غیر قانونی بودن ساخت و سازهایی که در این دانشگاه انجام شده است را نشان می‌دهد.

در قسمتی از این اطلاعیه که دهیاری این منطقه آن را منتشر کرده با این مضموم نوشته شده است: به اطلاع می رساند از آنجایی که ساختمان دانشجویان بدون "مجوز ساخت" احداث شده است و دانشگاه مبلغ 70 میلیون تومان نیز که جریمه آن محسوب می شود را پرداخت نکرده است، این دانشگاه مجوز فعالیت ندارد.

اما دانشجویان این دانشگاه در تماس با خبرنگار ما اصل این ماجرا را به محدوده سال 83 مرتبط می‌دانند:

دانشگاه محمود آباد در سال 83 الی84 به صورت اجاره ای به این مکان انتقال کرده فعالیت های خود را شروع کرد و پس از طی مدتی مسئولان وقت دانشگاه، این ملک را از صاحب اصلی زمین خریداری می‌کنند،  و طی توافقاتی که آن سالها بین دهیاری و سازنده این ملک وجود داشته است می بایستی مبلغی به دهیاری  تعلق می گرفته که این موضوع اتفاق نیافتاده است.

این مسئله طی این سالها می‌گذرد تا اینکه دهیاری منطقه اخیرا با نصب اطلاعیه ای احداث ساختمان توسط دانشگاه را بدون مجوز اعلام می‌کند و طلب جریمه حدود 70 میلیون تومانی از دانشگاه می خواهد.

 بر اساس این گزارش نکته‌ای که در این میان به چشم می خورد و سوال اساسی دانشجویان از دهیاری این روستا نیز است، این است که چرا طی مدت 9 سال که زمین خریداری شده است این موضوع مطرح نشده است؟ چرا از صاحب قبلی زمین که بومی آن منطقه نیز بوده است این مبلغ را گرفته نشده است؟ و سوالاتی از این دست...

در هر صورت به نظر می رسد دانشگاه نیما با دارا بودن نزدیک به 2000دانشجو و دارابودن مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه، بوجود آمدن این مشکل آن هم در ابتدای سال جدید تحصیلی مطلوب نباشد، و بهتر است مسئولان وزارت علوم و فرمانداری شهرستان محمود آباد فکری برای این مشکل بیاندیشند.

این مشکل در حالی است که امسال سال جهاد علمی لقب گرفته است و این موضوع می تواند اثر نامناسبی بر روی دانشجویان این دانشگاه گذارد.

در همین حال دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه از آماده شدن نامه ای به وزیر علوم و وزیر کشور برای حل این مشکل خبر داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهندس عمران 27 مهر 1391
افرین به دهیاری و دهیار و جسارتش که جلوی متخلفان و سود جویان ایستاده
ساداتی 28 مهر 1391
بیچاره دهیار
یا نمی داند اینها سرشون توی یک ـخوره و یازده به سیم آخر
آخر بنده خدا فکر کردی اینجا آرمانشهره اون هم مازندرانی که مسئولین بی عرضه بدون اجازه دستورات بالا آب هم نمی خورند و برایشان حق و حقوق مازنی و مازنی ها اهمیتی ندارد و فقط ............
سید محمد عباسپور 2 آبان 1391
دانشگاه نیما در سال 1385 با اینکه ازغیر مجاز بودن ساختمان باخبر بوده ودر مبایعنامه آن هم ذکرشده اقدام به خرید این واحد ساختمان از شخصی نموده که پس از اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبنی بر الحاق عرصه این ساختمان در بافت مسکونی روستای یاد شده، پرونده آن در جلسه کمیسیون ماده 99 مورخ 2/8/90 مطرح که اعضاء کمیسیون، دانشگاه یاد شده را به پرداخت 723 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم که مدیران دانشگاه با بی قانون نسبت به رای صادره از پرداخت ممانعت نمودن و بعد از یکسال از تاریخ صدور رای اعتراض به دیوان عدالت اداری شکایت کردندو پرونده مربوطه وحکم صادره اجرا وعمال قانون نشده وتاکنون که قریب به 1سال از زمان آن می گذرد، نتیجه ای حاصل نشده و برابر هماهنگی های بعمل آمده ، در صورت نهایی شدن حکم ، آن دانشگاه در راستای بی قانون وگردن کلفتی کامل ازپرداخت مبلغ جریمه خودداری میکنند ، لیکن دهیار و شورای اسلامی روستای فوق الذکر در راستای پیگیری مطالبات مردم تا پنچ شنبه 91/8/4به دانشگاه مهلت داده تا نسبت به بدهی اقدام نماید و گرنه شورا ودهیاری مجبور به اقدام چاپ بنر و نصب آن در مجاورت دانشگاه نماید که باعث تشویش اذهان عمومی میگردد
لازم به توضیح است ساختمان یاد شده در اوایل دهه 1384 بمنظور اجاره به دانشگاه ساخته شده و1386بعد از دوسال دانشگاه اقدام بخرید نمود و از آنجا که مرجع صدور پروانه بخشدار آن زمان بوده از گرفتن حق عوارض روستا چشم پوشی شده
ترسیابی 3 آبان 1391
آفرین به این شورا، فرمانداری باید قانون رو رعایت کنه . باید باید باید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.